INFANTIL




SETMANA 12 DEL 09/06 al 15/06




- PLANTILLES DIBUIXOS

- PLANTILLES LLETRES

- PLANTILLES NÚMEROS

- PURPLE PUMPKIN

- OBRA YAYOI KUSAMA

TOTES LES PROPOSTES EN UN CLICK!! ACÍ!

PROPOSTA 1


CERCLES DE COLORS

A continuació vos deixem un enllaç on podreu accedir a un power point amb informació sobre l’artista.

https://www.slideshare.net/MVictoriaAzcona/yayoi-kusama-2larga?ref=https://salaamarilla2009.blogspot.com/2019/06/conociendo-yayoi-kusama-propuesta-de.html

*Els alumnes i les alumnes de 5 anys poden intentar ells i elles mateixa llegir-lo, ja que està en lletra majúscula i no és abundant el text.

Tal i com heu pogut comprovar al power point totes les obres de Yayoi Kusama estan repletes de cercles de diferents mesures i també colors.

Aquesta és una forma geomètrica que treballem des dels 3 anys a l’escola. I ara és un moment ideal per a repassar-la. És per això que vos deixem diversos vídeos (curtets) del Youtube on s’explica que és un cercle i com es fa, a més d’algun vídeo d’identificació de la forma del cercle en objectes reals.





A continuació a l’apartat de material descarregable podeu imprimir o calcar diversesplantilles de dibuixos d’animals o flors, per tal de decorar-los amb gomets de diferents colors, si disposeu d’ells a casa, o pintar-los amb colors (ceres, retoladors, pintura de dits,...). Com podreu comprovar les plantilles ja tenen els cercles marcats per tal que els resulte més fàcil la reproducció de l’obra.
* Amb els més menuts podeu posar en una safata plena de gomets de diferents formes per tal que tinguen que identificar i discriminar els cercles de la resta de formes, per exemple: les bàsiques (cercle, quadrat i triangle) o inclús rectangles, estrelles, rombes,...

A l’apartat de fitxes descarregables també trobareu dos pdfs de plantilles de lletres i de números per tal que les pugau decorar. Amb les lletres concretament, podeu imprimir les del vostre nom per tal de enganxar-les a la vostra habitació, o el nom del vostre germà o germana, pare/mare.

Finalment, després d’haver fet les vostres pròpies obres d’art a l’estil de Yayoi Kusama, vos enllacem un joc interactiu de decorar diferents paisatges amb cercles amb el qual estareu una estona ben entretinguts.

http://interactive.qagoma.qld.gov.au/worldofdots/

* En cas que vos done algun problema l’enllaç , el joc el podreu trobar a internet amb el nom: Kusama's World of Dots


PROPOSTA 2

BERENAR AMB YAYOI KUSAMA

Les obres de Yayoi Kusama connecten fàcilment amb els xiquets/es. Aquesta artista japonesa amb els seus infinits punts i els seus colors vibrants provoca el somriure als xiquets que imiten les seves obres i es veuen enlluernats per elles quan les coneixen en persona.

La Reina dels punts. L'obra de Yayoi Kusama és cridanera, senzilla i ofereix múltiples possibilitats lúdiques i artística (cercles, gomets, puntejat, taps, estampacions…).



Aquesta proposta concretament és molt golosa. Anem a preparar un berenar a l’estil Kusama .

Com? D’una manera molt divertida i on gaudireu molt.

Totes les coses que anem a preparar pel berenar tenen que ser rodones o tindre forma de cercle.

Podem fer i també cuinar :
  • Galetes.
  • Donuts i posar-los confeti per damunt.
  • Algun pastís i decorar-lo amb lacasitos.
  • Fer composicions amb els aliments (taronja, maduixes, cireres, kiwi…).
  • Minipizzes.
  • Pinxitos.

Ací teniu alguns exemples; Bon Profit!!











RECORDAR-VOS QUE PODEU POSAR-SE EN CONTACTE AMB NOSALTRES PER A QUALSEVOL DUBTE, PREGUNTA, ... O BÉ ENVIAR-NOS ALGUNA FOTO DELS VOSTRES FILLS/ES REALITZANT LES ACTIVITATS.

Almudena (tutora 3 anys): segarra_alm@gva.es
Alma (tutora 4 anys): alminyana_alm@gva.es
Rosa (tutora 5 anys): raguilar127j@cv.gva.es
Hermi (mestra suport): talens_her@gva.es


ENS FA MOLTA IL.LUSIÓ REBRE COSETES DE VOSALTRES!











SETMANA 11 DEL 02/06 al 08/06

Hola famílies!
Ja ha arribat el mes de Juny i amb ell comencem els preparatius per al festival de fi de curs.
Aquesta setmana no vos adjuntem feines complementàries per que ens agradaria que participen tots i totes els xiquets i les xiquetes en aquesta mena de festival i és per això que no vos volem carregar de feina extra.
A continuació cada tutora amb l’ajuda de la mestra de suport ha elaborat una proposta personalitzada per a cada classe. Segur que s’ho passeu molt bé!
Vos adjuntem documents que vos facilitaran la tasca d’aquesta setmana.
3 ANYS
4 ANYS

5 ANYS

Recomanacions:
Els vostres fills i filles es van a convertir en els guardians, guardianes, Superherois i Superheroïnes del medi ambient. Escolteu amb ells la cançó, canteu-la junts, balleu-la... resumidament gaudir-la junts!!!
Vosaltres amb els vostres fills i filles trieu la coreografia, la família pot participar en la gravació del vídeo, doneu llibertat a la vostra imaginació i als moviments.
Activitat 1: COM FER EL VÍDEO?
Cada família teniu assignat un tros de la cançó. La cançó es divideix en tres parts i aquestes s’han distribuït per famílies, seguint l’ordre del llistat de la classe.
Part A: Di, Cla, Ve, La.
Part B: Ai, Se, Sa, Al.
Part C: Ay, No, Ju.
L’entrega del vídeo heu de fer-me-la arribar abans del diumenge 7 de juny.
IMPORTANT: Aneu a l’apartat 3 Anys on posa LLETRA DE LA CANÇO perquè teniu distribuïda la lletra de la cançó i informació important.
Activitat 2: LA DISFRESSA
La nostra disfressa gasta els colors dels diferents contenidors de reciclatge.
IMPORTANT: Aneu a l’apartat 3 Anys on posa COMPLEMENTS, teniu els complements de la disfressa amb la seua grandària real llestos per a imprimir o calcar.
  1. LA CORONA DE SUPERHEROÍNA I SUPERHEROI”
Material: Cartolina del color que vulgues, grapes o cinta adhesiva.
Es la nostra corona de Superherois i Superheroïnes, hem estat dos setmanes reciclant i ara ja ho farem sempre, així que esta corona porta com a LOGO les tres RRR, que volen dir, RECICLA, REUTILITZA I REDUEIX.


Per a fer la base de la corona retalla la cartolina i talla d'ample 4 o 5 cm. i de llarg caldrà que la mesureu per a després posar-la al cap. La pots decorar i pintar o escriure el tu vulgues. Quan tingues la teua corona sols et falta imprimir aquest LOGO de les tres RRR i posar-lo en la part de davant. Si no tens impressora el pots dibuixar i pintar tu. Segur que es queda molt bonic.
  1. LA CAPA DE SUPERHEROINA I SUPERHEROI”
Material: 1 bossa de fem negra.
Obriu la bossa anant amb compte si té cinta per a lligar-la ja que aquesta cinta vos pot servir per a lligar la capa en el coll, així que no cal tallar-la.
Una vegada fet, trieu el llarg que més vos agrade.
  1. VESTIT”
Per a la part de dalt heu de portar una samarreta de color GROC.
La samarreta portarà el LOGO del reciclatge cadascuna de les seues tres fletxes representa els passos del procés de reciclatge: recollida de materials, el reciclatge mateix i la compra de productes reciclats, de manera que el sistema continua una vegada i una altra.
A soles has d’imprimir aquest LOGO i posar-lo a l’altura del pit. Si no tens impressora el pots dibuixar i pintar tu.

Per a la part de baix poseu-vos un pantaló curt si pot ser vaquer.


  1. POLSERES”
Material: 2 tubs de paper de WC o 1 tub de paper de cuina i tisores.
Passos:
Material: 2 tubs de paper de WC o 1 tub de paper de cuina i tisores.
Passos:
1. Talla un costat del tub del paper del wc i retalla un pic per a que quede com el de la imatge.
2. Utilitza la plantilla de la “R” per a colorejar-les amb retolador, fer-les amb goma eva... com vulgau però de color VERD.


VOS ANIME A PARTICIPAR A TOTS I TOTES!!!!!!



Aleshores, els mestres i les mestres anem a ajuntar cadascun dels vídeos que ens faciliteu tots i totes els xiquets i xiquetes de la classe per fer un bonic muntatge i tindre un meravellós record.

I de segur que ja s’esteu preguntant, quina cançó és? Doncs enllaçant amb el projecte iniciat a nivell de centre fa ja dues setmanes del reciclatge, la cançó s’anomena “la rumba del reciclatge” del famós club del A la Babalà.

Segur que molts de vosaltres (pares i mares, tios/es, ...) recordeu perfectament el club i a la mascota, símbol del programa. Podeu compartir amb els vostres fills i filles els vostres records, vivències i sentiments envers a ell. Expliqueu-los que aquest club emetia diverses sèries d'animació, a més d’una secció de contes populars valencians i també activitats lúdiques per als menuts, els caps de setmana durant el matí i durant les vacances estacionals.

A continuació vos enllacem la cançó per a que pugau extraure idees per tal de ballar-la i passar una estona d’allò més divertida. Ah! Podeu fer-ho sols o també amb la vostra família:

Si s’heu fixat aquesta cançó té molt de ritme i és molt divertida. A més és en valencià i té una lletra perfectament comprensible per als vostres fills i filles. Concretament parla d’estimar la natura i als animals, de no embrutar, de reciclar, etc.

Tot seguit vos adjuntem una graella amb la lletra extreta de la cançó, la qual està dividida per colors en quatre parts, més o menys igual de temps: A (blau), B (roig) , C (groc).i D (verd). Així doncs, l’alumnat (18) ha estat repartit en les quatre parts, per tant, cada alumne/a que vulga participar en el vídeo de la classe del festival de fi de curs haurà d’enviar a la tutora un vídeo (al whatsapp o correu electrònic: alminyana_alm@gva.es) de la part que li corresponga.

SUPER IMPORTANT! El vídeo ha de ser gravat en HORITZONTAL.

ATENCIÓ! El vídeo haurà de ser remés a la tutora abans del diumenge 7 de juny (inclòs), a que tots els vídeos rebuts a partir del dilluns 8 de juny NO podran ser inclosos al vídeo final.







Una vegada ja heu identificat quina és la part de cançó que heu de ballar i cantar. Anem a posar-nos mans a l’obra en confeccionar una vestimenta a l’altura de la cançó i el fons de l’escenari on gravareu el vídeo.


VESTUARI.


Pantaló curt (xics)/ falda amb vol (xiques).


Camiseta blanca:

Pel que fa a la camiseta, necessitarem una camiseta blanca que ja no utilitzeu ja que anem a decorar-la d’una manera especial. Al llarg de la setmana aneu guardant etiquetes, tapes d'envasos i taps de (coca-cola, aigua, ketchup, rolls del paper del wc iogurts, aperitius, ....) o inclús els propis envasos (que no siguen molt pesats, com: “quesitos”, iogurts, llaunes de refresc, batuts, sucs, actimels, ...). Haureu d’enganxar-ho a la camiseta.

Ací teniu alguns exemples de camisetes:







BÉ, ARA QUE JA HO TENIM TOT PREPARAT I QUE HAUREU PRACTICAT A MUNTÓ EL BALL, HA ARRIBAT L’HORA DE LA VERITAT, MAQUILLEU-VOS, VESTIU-SE (QUE NO SE VOS OBLIDEU LA CORONA) I SI VOLEU AGAFEU ALGUN INSTRUMENT MUSICAL COM UNES MARAQUES PER EXEMPLE PER TAL DE FER LA PART DEL VÍDEO QUE US HA TOCAT.
EN UNES SETMANES TINDREM EL RESULTAT... SEGUR QUE ÉS FANTÀSTIC!










SETMANA 9 i 10 DEL 26/05 al 01/06


Hola famílies!

Aquesta setmana continuem amb la proposta a nivell de centre del reciclatge. Però en aquesta ocasió els monstres ja han fet molta feina i estan una miqueta cansats, aleshores ens acompanyarà una bruixa a la que li agraden molt els papers.

Informar-vos a l’igual que la setmana anterior, que les propostes caldria que les féreu en l'ordre que es proposen.

Per últim, assenyalar que com sempre vos adjuntem material complementari per si voleu reforçar els conceptes matemàtics i de lectoescriptura amb els vostres fills i filles.

* A l’atenció de l’alumnat de 4 anys: aquesta setmana tampoc vos hem enllaçat material de matemàtiques descarregable, podeu continuar en les fitxes del quadern de matemàtiques.



- FITXES MATEMÀTIQUES PER A L’ALUMNAT DE 3 ANYS

- FITXES LECTOESCRIPTURA I MATEMÀTIQUES PER A L’ALUMNAT DE 5 ANYS

- FITXES DE REFORÇ PER A L’ALUMNAT DE 5 ANYS I APTES PER ALS DE 4 ANYS.

- LÀMINES DEL CONTE DE LA BRUIXA PAPERERA (BLANC I NEGRE)

- PLANTILLES ANIMALS DE PERIÒDIC.








Activitats


- Una vegada hem escoltat el conte, podem preguntar-nos si sabem d’on prové el paper, quin recurs s’utilitza per fer paper…


- Amb diferents tipus de paper: de seda, de diari, de revista i de xarol, els observem, mirem les diferències entre ells i els classifiquem…


- Pensem diferents coses que es puguen fer amb paper.


- Triem uns retalls de papers diferents (de seda, de diari, de revista i de xarol) i els enganxem al voltant de la làmina del conte que més ens agrade per tal de fer composicions plàstiques.


- També podem pintar les lamines amb retoladors, ceres, aquarel.les,...


- Deixar lloc a la imaginació i crear…

(A l’apartat de fitxes descarregables teniu les làmines del conte en blanc i negre de La Bruixa Paperera per poder decorar-les).






























PEPPA PIG









ATENCIÓ!!!

RECORDEU DE PARTICIPAR EN LA PROPOSTA DELS CARTELLS PER UN POBLE

MÉS SOSTENIBLE!


PODEU POSAR-SE EN CONTACTE AMB NOSALTRES PER A QUALSEVOL DUBTE,

PREGUNTA, ... O BÉ ENVIAR-NOS ALGUNA FOTO DELS VOSTRES FILLS/ES

REALITZANT LES ACTIVITATS.

Almudena (tutora 3 anys): segarra_alm@gva.es

Alma (tutora 4 anys): alminyana_alm@gva.es

Rosa (tutora 5 anys): raguilar127j@cv.gva.es

Hermi (mestra suport): talens_her@gva.es

ENS FA MOLTA IL.LUSIÓ REBRE COSETES DE VOSALTRES!






SETMANA 9 i 10 DEL 19/05 al 01/06





Hola famílies!

Aquesta setmana vos presentem una proposta diferent, ja que es tracta d’una proposta a nivell de centre, és a dir, el treball de tot l’alumnat del centre girarà entorn el mateix tema: “EL RECICLATGE”.

És per això que aquesta setmana les propostes sí que s’haurien de fer en l'ordre que es proposa, ja que segueixen un fil conductor.

Per últim, informar-vos que com sempre vos adjuntem el material complementari per si voleu reforçar els conceptes matemàtics i de lectoescriptura amb els vostres fills i filles.

*A l’alumnat de 4 anys, aquesta setmana no us hem enllaçat material de matemàtiques descarregable ja que disposen del quadern de matemàtiques.

- FITXES MATEMÀTIQUES PER A L’ALUMNAT DE 3 ANYS

- CONCEPTES MATEMÀTICS (3 ANYS)

- JOC DE NÚMEROS (3 ANYS).

- LECTOESCRIPTURA _U_V_W_X_Z_ PER A TOT L’ALUMNAT

- FITXES LECTOESCRIPTURA I MATEMÀTIQUES PER A L’ALUMNAT DE 5 ANYS

- FITXES DE REFORÇ PER A L’ALUMNAT DE 5 ANYS.

- ACTIVITAT “QUI A QUI”

- PLANTILLA ESTADÍSTICA DE RECICLATGE

- TOTES LES PROPOSTES DEL RECICLATGE"



PROPOSTA 1

"SALVAR EL PLANETA TERRA"


Fa setmanes que estem confinats a casa, i sabeu, durant aquestes setmanes el planeta terra està molt content. Els cotxets, els avions, els trens circulen molt poc perquè les vostres famílies estan a casa i vosaltres també. Quasi no utilitzem el cotxe, perquè alguns d'ells no estan anant a treballar, ni van de viatge, per que amb la "covid-19" hem de quedar-nos tots a casa, fins que se'n vaja el "bitxet".

Així que fidels a la nostra raó de ser, hem estant pensant que ens agradaria molt contribuir a que el planeta terra estiga més content encara del que hui està. Volem que les muntanyes, la mar, els boscos, el nostre poble estiga ben net i lliure de contaminació. Sabeu que és la contaminació?.



Activitat 1: Conte: El planeta reciclat i els monstres Nyam, Nyam. A continuació vos adjuntem un conte on uns monstres molt fartons, viuen al planeta terra i mengen sense parar, ja voreu que ocorre quan els mostres no paren de menjar. Què faran amb totes les deixalles? Amb els envoltoris, amb el plàstic, el vidre o el fem? Segur que tu ja ho saps, però ells no ho saben encara...




Activitat 2: "Els meus monstres Nyam Nyam
Material: 4 envasos de suc xicotet, foli, pintura de dits/ tempera o retoladors, pegament, ulls de diverses formes, poden ser pedres o fer-los tu amb taps de la llet.

Instruccions: Guarda almenys 4 envasos de suc xicotet, talla'ls per la meitat, deixant una part enganxada sense tallar, fixat en la  fotografia. Després amb l'ajuda d'un adult hauràs de folrar-los o pintar-los.

Mentre es sequen hauràs de dibuixar a un foli, amb llapis i desprès ho repasses amb retolador, una boca ben gran i diferent. Retalla-la i a continuació la talles per la meitat i el pegues a la teua titella, com veus a la foto anterior. Recorda que cada monstre ha de tenir un color com els del conte; verd, blau, groc...

Ara ja li pots pegar els ulls i ja tens la teua titella, posa el dits dins i inventat totes les històries que tu vulgues sobre els teus monstres NYAM NYAM. Si vols pots gravar una xicoteta història i enviar-la al grup de la classe i així tots la podem vore.






Activitat 3: "Qui a qui" A l’apartat de fitxes descarregables tens un fitxa amb fotos reals dels contenidors (blau, verd, groc) al costat de cada contenidor està el nom del material que pots tirar a eixe contenidor: vinga animat i fes un caminet enllaçant el contenidor amb la foto del envàs que vols tirar.





PROPOSTA 2

“A CASA TAMBÉ RECICLEM”

Reciclar és una de les activitats quotidianes més senzilles i gratificants que podem dur a terme.

Tant, que pot participar qualsevol membre de la família, fins i tot els més xicotets de la casa. Anima als teus fills i filles a practicar-ho. Aprenentatge i diversió van de la mà!

Cal explicar pas a pas als xiquets/es per què hem de reciclar. Els xiquets necessiten saber el perquè de les coses per poder fer-les. Cal fer-los entendre que el reciclatge existeix per evitar la destrucció del nostre medi ambient.

Reciclar és xulo perquè amb els papers gastats podem fer paper nou o amb els plàstics se’n poden fer objectes i bosses noves.

Però, què podem fer per motivar als xiquets/es a reciclar? Vos proposem fer a casa els “Contenidors de reciclatge” d’una manera molt fàcil i divertida.



AMB CAIXES DE CARTRÓ


- Reciclar i aprofitar les caixes de cartró que teniu per casa.

- Les podem pintar o si preferiu forrar-les amb paper dels corresponents colors:












WEB PER IMPRIMIR CARTELLS 




Ens agradaria molt veure el vostre cartell, podeu fer-li una foto i enviar-la als nostres correus.

I fins ací arriba l’apartat d’explicació de les propostes per a aquesta setmana. Però volíem acabar amb una xicoteta reflexió, i es que tots i cadascun, de nosaltres fins i tot els més indiferents i mandrosos, formem part de la solució. I és que els canvis que el planeta terra necessita poden començar per un mateix. A més, hi ha moltes maneres de contribuir a combatre el canvi climàtic i tots i cadascun de nosaltres tenim un paper en aquesta lluita.

La pregunta és: Estem disposats a implementar els canvis necessaris en la nostra rutina per aconseguir-ho?

La bona notícia és que les opcions per a contribuir a salvar el planeta no s’acaben. Anem a compartit amb vosaltres alguns consells per a continuar lluitant contra el canvi climàtic i la contaminació des de casa. Vos donem 6 idees facilíssimes.

6 COSES QUE PODEM FER A CASA



Eixugar les coses a l’aire. Deixar que els cabells i la roba s’eixuguin de manera natural en lloc d’encendre una màquina per fer-ho. I, quan toque posar una rentadora, assegurar-nos que la càrrega està completa i rentar amb aigua freda i cicles curts. Això ajuda a estalviar energia i recursos, ja que el 80% del consum elèctric de la rentadora és per escalfar l’aigua.


Evitar preescalfar el forn. Llevat que es necessite una determinada temperatura de cocció, s’ha de començar a escalfar el menjar just en encendre el forn. A més, cal evitar obrir-lo innecessàriament mentre està funcionant, ja que cada vegada que s’obri es perd un mínim del 20% de l’energia acumulada. Per estalviar energia, també es pot apagar el forn abans de finalitzar la cocció perquè la calor residual faci la resta.


Si s’utilitza un rentaplats, no esbandir els plats abans de ficar-los a la màquina, només retirar les restes sòlides. Això sí, sempre que es puga cal omplir-lo bé i seleccionar la temperatura de l’aigua, usant cicles curts; cal tenir en compte que el 90% del seu consum es produeix durant l’escalfament de l’aigua. A més, també és molt important netejar el filtre quan siga necessari per millorar el rendiment de l’aparell.


Ajustar el termòstat, tant per a la calefacció com per a l’aire condicionat, més baix a l’hivern i més alt a l’estiu. Ara que tenim per davant estacions caloroses, caldrà mantenir els espais frescos, tancant portes i finestres per evitar abusar de l’aire condicionat. Però, si tanmateix s’ha de fer servir, la temperatura no ha de ser inferior a 26 °C, si el sistema de refrigeració requereix el consum d’energia convencional.


Utilitzar mistos en comptes encenedors. No necessiten petroli, a diferència dels encenedors de gas fabricats de plàstic que poden romandre intactes durant un segle.

Aquests són només alguns dels canvis que podem incorporar al nostre dia a dia i contribuir a reduir la nostra petjada de carboni i salvar el planeta. Però, com saps, les solucions per a combatre la crisi climàtica des de casa són moltes més. Quina és la teua?

6. Desplaçar-se amb bici?

RECORDEU QUE PODEU POSAR-SE EN CONTACTE AMB NOSALTRES PER A QUALSEVOL DUBTE, PREGUNTA, ... O BÉ ENVIAR-NOS ALGUNA FOTO DELS VOSTRES FILLS/ES REALITZANT LES ACTIVITATS.


Almudena (tutora 3 anys): segarra_alm@gva.es

Alma (tutora 4 anys): alminyana_alm@gva.es

Rosa (tutora 5 anys): raguilar127j@cv.gva.es

Hermi (mestra suport): talens_her@gva.es

ENS FA MOLTA IL.LUSIÓ REBRE COSETES DE VOSALTRES!













SETMANA 8 DEL 12/05 al 18/05



HOLA FAMÍLIES!

ENCETEM UNA NOVA SETMANA I COM SEMPRE ESPEREM QUE GAUDIU MOLT AMB LES PROPOSTES QUE VOS HEM PREPARAT AQUESTA SETMANA. VOS ADJUNTEM EL MATERIAL COMPLEMENTARI PER SI VOLEU REFORÇAR CERTS CONCEPTES MATEMÀTICS I DE LECTOESCRIPTURA AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES.

- FITXES MATEMÀTIQUES PER A L’ALUMNAT DE 3 I 4 ANYS

- LECTOESCRIPTURA_Q_R_S_T_PER A TOT L’ALUMNAT

- FITXES LECTOESCRIPTURA I MATEMÀTIQUES PER A L’ALUMNAT DE 5 ANYS

- FITXES DE REFORÇ PER A L’ALUMNAT DE 5 ANYS O D’AMPLIACIÓ PER ALS DE 4.

- ENDEVINALLES.


TOTES LES PROPOSTES DE BAIX EN UN CLIC!!


PROPOSTA 1

CONTINUEM BALLANT I CANTANT... AQUESTA SETMANA AMB DANI MIQUEL

Aquesta setmana cada dia de matí, despertat tu i la teua família ballant i cantant amb Dani Miquel.





Activitat 1: "ELS COLORS"

Escolta la cançó del colors i canta-la. Desprès fes en un foli un cercle gran de cadascun dels color que diu Dani Miquel a la seua cançó, al costat si saps escrius el nom de cada color i també pots dibuixar el personatge referents a cada color.





Activitats 2: "A UM"Amb aquesta cançó has d'escoltar-la dues vegades, seguir a Dani i estar atenta i atent que et perdràs. Convida a la teua família a que participe. Es molt divertida.





Activitat 3: MEREQUETENGUE

Amb aquesta cançó aprendràs uns ritmes i una paraula inventada nova merequetenge, vinga ànim.






Activitat 4. A LA FIRA DE L'EST

En aquesta cançó l'hauràs d'escoltar bé perquè després hauràs de contestar les següents preguntes. (annex 1) I a més buscar en la sopa de lletres el nom dels animals que eixien a la cançó. (annex 2)








Activitat 5: EREN 5 EN LA CASETA

Esta cançoneta la conegueu així que escolta-la i després fes el que diu Dani Miquel, dibuixa als teus dits cadascun dels personatges i així la pots contar tu.






Annex 1: 4. RESPON A LES PREGUNTES DE LA CANÇÓ “A LA FIRA DE L'EST”.







Annex 2: 4. BUSCA EL NOM DELS ANIMALS QUE IXEN A LA CANÇÓ; "A LA FIRA DE L'EST"







Aquesta recepta és súper flexible. Podem afegir unes fruites o d’altres depenent de la temporada.

Activitats que podem fer:


  • Juguem a ser cuiners /es: ens posem en davantal i elaborem un gorro de

cuiner/a.
  • Macedònia de fruites: parlem de què és i del que necessitem per fer-la.
  • Fem una llista de la compra de totes les fruites que necessitem: maduixa, plàtan,

kiwi, taronja, canyella.

  • Escriure el nom dels ingredients.
  • Comptar aquestes fruites i classificar-les per tamany i color.
  • Treballem els sentits: La vista (observem el color dels aliments) Gust (tastemaliments dolços, àcids...) i tacte (rugós, llis).
  • Ajudem a fer la macedònia (rentar, pelar, trossejar...)
  • Fem fotos/dibuixos dels passos que hem anat seguint fins al resultat final.
  • Amb plastilina de diferents colors representem diferents fruites.










PROPOSTA 3

M’ENDEVINES?


Aquesta setmana vos proposem un joc molt divertit i educatiu, per suposat, que de segur als vostres fills i filles els encantarà. Es tracta d’un joc interactiu d’endevinalles. A continuació vos facilitem l’adreça per tal d’accedir:

http://www.edu365.com/primaria/catala/endevinalles/portada.htm




* En cas de no disposar d’ordinador, tauleta, mòvil a l’apartat de fitxes descarregables apareix un PDF amb el nom “ENDEVINALLES“ les quals son les mateixes que apareixen al joc interactiu (no obstant recomanem si és possible accedir a la versió interactiva).




En què consisteix el joc? Com que és la primera vegada que juguen, hauran de seleccionar el nivell de color verd (debutants). A continuació aniran apareixent endevinalles (fins un total de 10), les quals es poden llegir o escoltar (donant-li a la icona de l’altaveu) depenent del nivell dels vostres fills/es. A més la icona “A” permet canviar el tipus de lletra de l’endevinalla per tal de llegir-la, bé en lletra majúscula (recomanable) o d’impremta. Tanmateix si li dones al símbol d’interrogació “?” els explicarà el significat d’algunes paraules que pot ser tinguen més dificultat per entendre-les.




Bé, ara que ja han llegit o escoltat l’endevinalla doncs ells/es hauran d’escriure, mitjançant el teclat, la solució. Tal vegada saben la solució però no com s’escriu. Aleshores necessitaran de la vostra ajuda per tal que vagen descobrint poc a poc quin fonema és el primer en la paraula, quin és el segon, i així així..... (Per als més menuts, també podeu escriure en un altre lloc la solució i que ells/es busquen les lletres a l’ordinador).




És recomanable que arriben a descobrir la solució ells i elles sols. En cas de desconèixer-la, poden sol·licitar l’ajuda de la “MONA”, donant-li a la seua icona. Aquesta els donarà una sèrie de pistes (fins un total de 3; dibuixos, sons, inicial, cançons, trencaclosques...). Hauran d’encertar el màxim nombre d’endevinalles possibles. I aneu en compte que cada vegada son una miqueta més difícils! Una vegada finalitzat el joc, poden accedir al nivell de color groc (prudents) i provar sort.




VINGA A DIVERTIR-VOS!










VÍDEO EXPERIMENT





Suggeriments per a divertir-se i aprendre

Crear un diari amb els experiments que dugueu a terme amb ells, fer un àlbum de fotos, gravar els seus propis experiments en vídeo o per exemple que dibuixen el “abans” i el “després” de l’experiment.



EDUCACIÓ FÍSICA


ENS COMUNIQUEM!
Vos anime a participar a tota la família de manera lúdica i divertida en activitats orals (com fem a l'aula). Com sabeu, en els primers estadis de l'aprenentatge, hem de potenciar al màxim les INTERACCIONS i la COMUNICACIÓ oral. 

Les tasques seran el més MOTIVADORES I DIVERTIDES POSSIBLES. Podran ser compartides amb la resta de membres de la família, si és del vostre gust, i així afavorir per crear a casa un clima d'aprenentatge divertit i una estona de distracció, al mateix temps que aprenen.

Intentaré que la gran majoria d'activitats es puga accedir per tablets, mòbils i/o ordinadors per si no teniu impressora a casa. Per qualsevol dubte o consulta, berto_ant@gva.es





RECORDEU QUE PODEU POSAR-SE EN CONTACTE AMB NOSALTRES PER A QUALSEVOL DUBTE, PREGUNTA, ... O BÉ ENVIAR-NOS ALGUNA FOTO DELS VOSTRES FILLS/ES REALITZANT LES ACTIVITATS.

Almudena (tutora 3 anys): segarra_alm@gva.es

Alma (tutora 4 anys): alminyana_alm@gva.es

Rosa (tutora 5 anys): raguilar127j@cv.gva.es

Hermi (mestra suport): talens_her@gva.es

ENS FA MOLTA IL.LUSIÓ REBRE COSETES DE VOSALTRES!






SETMANA 7 DEL 05/05 al 11/05



HOLA FAMÍLIES!

ESPEREM QUE GAUDIU MOLT DE LES PROPOSTES D’ACTIVITATS QUE VOS PRESENTEM PER A AQUESTA SETMANA. CAL REMARCAR QUE ELS PAQUETS DE FITXES EN PDF QUE VOS ADJUNTEM A CONTINUACIÓ SÓN MATERIAL COMPLEMENTARI PER SI VOLEU REFORÇAR AQUESTS CONCEPTES EN ELS VOSTRES FILLS I FILLES, TOT I QUE AMB LA REALITZACIÓ DE LES PROPOSTES JA EN SERIA SUFICIENT JA QUE INTENTEM SEMPRE QUE ESTIGUEN PRESENTS TOTES LES ÀREES.














ESCRIU EL NOM O FES UN DIBUIX (depèn de l’edat) DELS ANIMALS QUE
VAN APAREGUENT A LES CANÇONS.

VÍDEO 1. (1 ANIMAL)

VÍDEO 2 (1 ANIMAL)

VÍDEO 3 (1 ANIMAL)

VÍDEO 4 (1 ANIMAL)


VÍDEO 5 (3 ANIMALS)



VÍDEO 6 (1 ANIMAL)


VÍDEO 7 (3 ANIMALS)







WAKA WAKA




MERY POPPINS


OSITO GOMINOLA


GORIL·LA


ÓS PANDA



















Suggeriments per a divertir-se i aprendre

Crear un diari amb els experiments que dugueu a terme amb ells, fer un àlbum de fotos, gravar els seus propis experiments en vídeo o per exemple que dibuixen el “abans” i el “després” de l’experiment.

ENS COMUNIQUEM!
Vos anime a participar a tota la família de manera lúdica i divertida en activitats orals (com fem a l'aula). Com sabeu, en els primers estadis de l'aprenentatge, hem de potenciar al màxim les INTERACCIONS i la COMUNICACIÓ oral. 

Les tasques seran el més MOTIVADORES I DIVERTIDES POSSIBLES. Podran ser compartides amb la resta de membres de la família, si és del vostre gust, i així afavorir per crear a casa un clima d'aprenentatge divertit i una estona de distracció, al mateix temps que aprenen.

Intentaré que la gran majoria d'activitats es puga accedir per tablets, mòbils i/o ordinadors per si no teniu impressora a casa. Per qualsevol dubte o consulta, berto_ant@gva.es





RECORDEU QUE PODEU POSAR-SE EN CONTACTE AMB NOSALTRES PER A QUALSEVOL DUBTE, PREGUNTA, ... O BÉ ENVIAR-NOS ALGUNA FOTO DELS VOSTRES FILLS/ES REALITZANT LES ACTIVITATS.

Almudena (tutora 3 anys): segarra_alm@gva.es

Alma (tutora 4 anys): alminyana_alm@gva.es

Rosa (tutora 5 anys): raguilar127j@cv.gva.es

Hermi (mestra suport): talens_her@gva.es

ESTEU FENT-HO GENIAL!





SETMANA 6 DEL 28/04 al 04/05



HOLA FAMÍLIES!
CONTINUEM AMB LA MATEIXA DINÀMICA QUE LES SETMANES ANTERIORS I SEGUIDAMENT VOS PRESENTEM NOVES PROPOSTES MANIPULATIVES I MOLT MOTIVADORES PER A QUE ELS VOSTRES FILLS I FILLES APRENGUEN SENSE ADONAT-SE’N A CASA. A MÉS, TAMBÉ VOS DEIXEM ENLLAÇATS ELS NOUS PAQUETS DE FITXES DE MATEMÀTIQUES I DE LECTOESCRIPTURA.


PROPOSTA 1
LES MEUES PLANTES
Les plantes són essers vius, és a dir, al igual que els animals: naixen, creixen, es reprodueixen i moren. Son necessàries per a la nostra alimentació, i tenen moltes més funcions. Així que aquesta setmana anem a saber un poquet més sobre elles, com estem a casa podrem observar amb tranquil·litat que li passa a les llavors si totes les dies les regues amb un poquet d'aigua.


MATERIAL PER A TOTES LES ACTIVITATS:
  • Llavors: llentilles, cigrons, poma, soja, un tros de creïlla...
  • 5 gots de vidre o de plàstic (poden ser de iogurt o de conserves)
  • Aigua
  • Cotó amb pèl
  • Folis o etiquetes adhesives i retoladors o llapis o bolígraf
  • Celo
















     
    Activitat 2: En busqueda de les lletres perdudes.
    Una vegada ens hem equipat adequadament estem preparats per a iniciar el treball. Així doncs per a simular el lloc que anem a investigar i a excavar necessitarem:
    - 2 safates.
    - Arena o en el seu defecte pa ratllat o lluvia (pasta).
    * Plantilles joc lectoescriptura. (A l’apartat de fitxes descarregables trobareu el següent enllà: Arqueòlegsper un dia!. Aquestes són les plantilles necessàries per a dur a terme l’activitat. En cas de no disposar d’impresora feu-li una ullada i vosaltres mateixos podeu realitzar les plantilles en uns fulls).
    - Pinzells/ embuts/ formes de galetes/ gots de plàstic/ culleres/ ...


    1r Disposarem la plantilla 1, 2, 3, 4, 5 damunt de la safata sense que ells/es la vegen i cobrirem la plantilla amb l’arena o el pa ratllat (la plantilla 1 és la millor indicada per a l’alumnat de 3 anys).
    2 n Els arqueòlegs i arqueòlogues amb el seu pinzell hauran d’anar apartant l’arena/pa acuradament per tal de descobrir les lletres amagades. Una vegada troben una lletra hauran de marcar-la (rodejant-la) al primer quadre de la plantilla 6.




    3r Una vegada marcada la lletra els arqueòlegs/ues hauran de reproduir el so de la lletra trobada i eixir corrent per la casa a buscar un objecte que comence per aquella lletra.
     
  •  
    4t Quan hagen aconseguit totes les lletres podran jugar amb la safata de manera sensorial amb els últims utensilis citats a l’apartat de material.
     




 
Activitat 3: Juguem amb l’ordinador.
A l’ordinador també poden seguir jugant a fer descobriments d’esquelets amb el següent joc, al qual ja han jugat a l’escola a les sessions d’informàtica.
Han de seleccionar el pinzell una vegada obriu aquest enllaç: https://www.fungooms.com/GampasLand/ (Per si no ho recorden, es tracta d’anar clicant amb el ratolí per tal d’anar apartant l’arena i descobrir l’esquelet que s’amaga).
JOC













 
Suggeriments per a divertir-se i aprendre
Crear un diari amb els experiments que dugueu a terme amb ells, fer un àlbum de fotos, gravar els seus propis experiments en vídeo o per exemple que dibuixen el “abans” i el “després” de l’experiment.

ALTRES PROPOSTES
SANT JORDI
Les Tres Bessones i Sant Jordi i el drac

Manualitats que podem fer:
  • Punts de llibres molt divertits per pintar:












 

Noves propostes del Pedro i el Pol:


ENS COMUNIQUEM!
Vos anime a participar a tota la família de manera lúdica i divertida en activitats orals (com fem a l'aula). Com sabeu, en els primers estadis de l'aprenentatge, hem de potenciar al màxim les INTERACCIONS i la COMUNICACIÓ oral. 

Les tasques seran el més MOTIVADORES I DIVERTIDES POSSIBLES. Podran ser compartides amb la resta de membres de la família, si és del vostre gust, i així afavorir per crear a casa un clima d'aprenentatge divertit i una estona de distracció, al mateix temps que aprenen.

Intentaré que la gran majoria d'activitats es puga accedir per tablets, mòbils i/o ordinadors per si no teniu impressora a casa. Per qualsevol dubte o consulta, berto_ant@gva.es







RECORDEU QUE PODEU POSAR-SE EN CONTACTE AMB NOSALTES PER A QUALSEVOL DUBTE, PREGUNTA, ... O BÉ ENVIAR-NOS ALGUNA FOTO DELS VOSTRES FILLS/ES REALITZANT LES ACTIVITATS.
Almudena (tutora 3 anys): segarra_alm@gva.es
Alma (tutora 4 anys): alminyana_alm@gva.es
Rosa (tutora 5 anys): raguilar127j@cv.gva.es
Hermi (mestra suport): talens_her@gva.es
ENS FA MOLTA IL.LUSIÓ REBRE COSETES DE VOSALTRES!




SETMANA 5 DEL 21 AL 27 D'ABRIL




HOLA FAMÍLIES!

DESPRÉS D’AQUESTES VACANCES PASQÜERES TAN ESTRANYES TORNEM AMB NOVES PROPOSTES BEN DIVERTIDES PER A QUE ELS MÉS MENUTS DE CASA ESTIGUEN ENTRETINGUTS I ENTRETINGUDES I FER AQUEST CONFINAMENT EL MÉS PORTADOR POSSIBLE.

A MÉS, TAL I COM FÉREM EN LA ÚLTIMA SETMANA VOS HEM PREPARAT TAMBÉ UN PAQUET DE FITXES DE MATEMÀTIQUES I DE LECTOESCRIPTURA PER SI VOLEU REPASSAR AQUESTS CONTINGUTS AMB ELLS I ELLES.


FITXES MATEMÀTIQUES- NÚMERO 2- ALUMNAT 3 ANYS
 

 
PROPOSTA 1 

 

ANEM A LA GRANJA D’EN JEPET



Aquesta setmana fa un temps molt bo per anar a la granja, així que anem a visitar la granja de Jepet.

Jepet ens anirà ensenyant els animals que cuida tots els dies


Muuu, ia ia, meuu, oig, quac quac. Voleu saber més coses sobre els animals de la granja? Doncs és molt fàcil. abans de continuar, sols haureu de contestar les preguntes següents.



 
PREGUNTES
RESPOSTES
1. QUANTS ANIMALS EIXEN AL VIDEO DE LA GRANJA DE JEPET?




2. DIGUES QUINS ANIMALS TENEN PLOMES I QUIN TENEN PÈL


PLOMES:





PÈLS:

3. DIGUES, DIBUIXA O ESCRIU ANIMALS DE 4 I DE 2 POTES.
2 POTES:






4 POTES:
4. BUSCA EL NOM DELS ANIMALS DE LA GRANJA EN LA SOPA DE LLETRES.

La trobareu a la part inferior de la proposta.
5. JUGA AMB EL MEMORI DELS ANIMALS DE LA GRANJA. HAS DE SER RÀPID I PRESTAR ATENCIÓ.



6. BALLA I CANTA LA CANÇÓ D'EN JEPET.

HAS DE PRONUNCIAR BÉ LA PARLA DELS ANIMALS, (ONOMATOPEIES) RECORDA QUE ESTÀS A LA GRANJA.
Cançó a la granja de Jepet




Alternatives:

- Si tens animals a casa pots fer la teua pròpia granja.
- Si tens 3 anys i no pots escriure, pots fer dibuixos, o classificar els animals
segons les seues característiques.



PROPOSTA 2

MARCA’T EL RITME

A continuació vos presentem una cançó per tal que els vostres fills/es puguen seguir el ritme. És sobre els personatges dels dibuixos animats Peppa pig. 
Proveu-ho! És molt divertit!






PEPPA PIG!




Si vos ha agradat l’activitat, podeu continuar amb la dinàmica de seguir el ritme a través d’aquest vídeo



PROPOSTA 3
 
TANGRAM

Aquesta vegada us facilitem les peces d’un tangram per tal que el confeccioneu vosaltresmateixos. Imprimiu o calqueu les peces, amplieu-les en funció de l’edat dels vostres fills i filles per talque les peces no es queden molt menudes.
Podeu pintar-les com vulgueu però si aneu a reproduir les imatges que a continuació vos proposem, vos recomanem que pinteu les peces seguint el model per tal que els vostres fills/es no es facen un embolic.

Ah!, també us recomanem que una vegada estiga pintant, enganxeu el quadrat a una caixa de galetes per tal que les peces es conserven una miqueta millor o que les plastifiqueu.

Si el considereu un joc amb molt dificultat per a l’edat dels vostres fills i filles poden simplement jugar lliurement i formar les figures que vulguen o podeu prèviament realitzar unes plantilles amb només el contorn general per tal que els xiquets/es ompliguen les figures.






PROPOSTA 4



EL MONSTRE DE COLORS



En aquesta situació les emocions són importants. Els més menuts a partir de les següents activitats proposades els ajudarà a identificar-les i expressar-les.

Activitat 1: Conte.
Per a començar vos suggerim la visió del conte: “El monstre de colors” de Anna Llenas.





Activitat 2 i 3: El dau de les emocions.
Cada alumne fabrica el seu propi dau de les emocions, per a tal fi vos proporcionem la plantilla perquè acolorisquen i retallen el dau. És important identificar cada emoció amb el color corresponent.

Podeu jugar de diverses maneres amb el dau:

  • Què em pose en funció de com em sent?: en aquesta activitat jugareu amb el dau i mocadors amb els colors corresponents a les diferents emocions del dau. Segons isca el color al dau vos posareu un mocador o un altre i deureu d’escenificar l’emoció. Aquesta proposta és la més adequada per a 3 anys.

  • Endevina com em sent. Mímica. Qui llance el dau ha d’expressar amb mímica l’emoció que li ha tocat, els altres han d’endevinar.

  • Explica un dia que et vas sentir així. Qui llance el dau ha d’ explicar una situació referent a l’emoció que ha tocat. Els altres, han d’endevinar de quina emoció es tracta.
Activitat 4: Obra de teatre.



 
Per últim vos convidem a veure l’obra de teatre del Monstre de Colors de la companyia de teatre Transeduca que ens ho ha facilitat per a vosaltres.

PROPOSTA 5


JOCS AMB MATERIALS DE CASA

A continuació vos proposem activitats molt divertides i lúdiques que podeu posar en pràctica aquesta setmana.
Construir figures geomètriques amb escuradents i plastilina, o amb espaguetis i tacs de formatge.

  • Unes boniques papallones de paper i aquarel·les.


Mireu que boniques papallones podem preparar amb unes servilletes de paper i unes aquarel·les. Són super senzilles de preparar i els xiquets/es estaran molt contents perquè queden molt vistoses.

Per fer-les, necessitem servilletes de paper blanc, encara que també ens serveixen els rotllos de paper de cuina. Això sí, deuen ser de color blanc, ja que hem de pintar sobre elles amb colors vistosos.

Com el paper és absorbent, no necessitem posar molta quantitat d'aigua d'aquarel·la. Així que agafarem el pinzell i lliurement decorarem la servilleta amb aquarel·les de colors. Podem deixar caure gotes i que elles soles s'estenguin pel paper (igual que la foto), uns colors es barrejaran amb els altres i quedarà ben bonica.

Esperem a que s'assequen. Després, només ens cal arrugar una mica pel centre i recollir-lo amb un tros de netejapipes del color que triem, que farà de cos de la papallona. Finalment, doblarem els extrems dels netejapipes per donar estabilitat a la nostra manualitat i que quede amb el seu toc final.









https://www.euroresidentes.com/entretenimiento/manualidades/puzzles-para-imprimir




ENS COMUNIQUEM!


Vos anime a participar a tota la família de manera lúdica i divertida en activitats orals (com fem a l'aula). Com sabeu, en els primers estadis de l'aprenentatge, hem de potenciar al màxim les INTERACCIONS i la COMUNICACIÓ oral.

Les tasques seran el més MOTIVADORES I DIVERTIDES POSSIBLES. Podran ser compartides amb la resta de membres de la família, si és del vostre gust, i així afavorir per crear a casa un clima d'aprenentatge divertit i una estona de distracció, al mateix temps que aprenen.


Intentaré que la gran majoria d'activitats es puga accedir per tablets, mòbils i/o ordinadors per si no teniu impressora a casa. Per qualsevol dubte o consulta, berto_ant@gva.es





EDUCACIÓ FÍSICA



COM JA SABEU ENS PODEU ENVIAR LES MOSTRES DELS VOSTRES RESULTATS, ALS NOSTRES CORREUS ELECTÒNICS.

Almudena (tutora 3 anys): segarra_alm@gva.es

Alma (tutora 4 anys): alminyana_alm@gva.es

Rosa (tutora 5 anys): raguilar127j@cv.gva.es

Hermi (mestra suport): talens_her@gva.es



ESTEU FENT-HO MOLT BÉ!

US TROBEM A FALTAR!

LES MESTRES D’INFANTIL.

ENS FA MOLTA IL.LUSIÓ REBRE COSETES DE VOSALTRES!

SALUTACIONS AMB EL COLZE I UNA FORTA ABRAÇADA VIRTUAL.

EL PROFESSORAT D’INFANTIL!







SETMANA 4 DEL 07/04 al 13/04

          
Propostes de fitxes per imprimir:               














PROPOSTA 1

“L’ARBRE DE LA VIDA”

Comencem la setmana amb una activitat molt “expressiva” i on deixarem volar la nostra imaginació i creativitat. Anem a fer el nostre “Arbre de la vida”. L’arbre de la vida és un dels símbols de major popularitat, precisament perquè representa: el despertar de les flors i l’arribada de la primavera i transmet una gran força i positivisme…

- Podem fer servir tota classe de materials que tinguem per casa: botons, pasta, arròs, cigrons, retalls de tela, taps de plàstic, cartró… també, gomets, pintures, papers de colors, paper de diari, goma eva, purpurina…

- Es tracta d’utilitzar diverses tècniques plàstiques: pintura de dits, collage, estampat, pintura amb pinzell, plastilina, dibuix, amb material reciclat…




També podeu inspirar-vos en “L’arbre de la vida” de:






VÍDEO L’Arbre de la vida” de Gustav Klimt. 


ARBRE DE LA VIDA PER A PINTAR (PDF PER A IMPRIMIR)





















Realització d’experiments



PROPOSTA 5

CAMINETS


Aquesta és una proposta que podran realitzar els vostres fills/es solets (sempre i quan se’n assegureu que no es ficaran aquestes llegums, peces xicotetes a la boca).

Es tracta de crear un circuit amb diferents camins en un full, tros de paper en forma de ou,… per tal de treballar la psicomotricitat fina, les seriacions,...


Poden primer practicar aquesta activitat diversos dies i finalment crear un dibuix definitiu, enganxant cadascun dels útils amb una miqueta de cola.








PROPOSTA 6


CONSTRUCCIONS AMB MATERIAL RECICLAT

Recordeu els primers dies de confinament? La gent es va tornar boja comprant paper del wc! Bé, si sou uns d’ells/elles, no patiu… podeu reciclar tots els rolls de cartró convertint-los en un joc de construcció per als vostres fills/es. Tan sols necessiteu pintures de diversos colors, pinzell i tisores.

Partiu els rolls de paper de wc en dos, tres,… si voleu, a continuació que els vostres fills/es els pinten de diferents colors, i una vegada es sequen, es fan uns tallets als extrems per tal que aquestes peses es puguen encaixar de diverses maneres.


MIREU QUE BONIC QUE QUEDA!


PROPOSTA 7

ATRAPA L’OMBRA


Aprofiteu els dies de sol amb els vostres fills/es realitzant la següent proposta. Aquesta la poden dur a terme ells/es sense cap tipus d’acompanyament.

Es tracta de seleccionar prèviament una sèrie d’objectes (animals, transports, nines, construccions,…) i disposar-les de la manera que ells vulguen en un lloc on els done el sol. A continuació necessitaran un full i un llapis o colors de fusta, per tal de repassar les vores de l’ombra. Per tant el full l’hauran de col·locar on es reflexe l’ombra. Tot seguit poden pintar aquest dibuix per dins de manera acurada i omplint tot l’espai.

Per a l’alumnat de 4 i 5 anys poden escriure el nom de l’objecte que hagen dibuixat i a més picar aquesta paraula (donar una palmada per cada síl·laba), finalment enganxar tants gomets com palmades hagen comptabilitzat.



PROPOSTA 8

















ENS COMUNIQUEM!
Vos anime a participar a tota la família de manera lúdica i divertida en activitats orals (com fem a l'aula). Com sabeu, en els primers estadis de l'aprenentatge, hem de potenciar al màxim les INTERACCIONS i la COMUNICACIÓ oral. 

Les tasques seran el més MOTIVADORES I DIVERTIDES POSSIBLES. Podran ser compartides amb la resta de membres de la família, si és del vostre gust, i així afavorir per crear a casa un clima d'aprenentatge divertit i una estona de distracció, al mateix temps que aprenen.

Intentaré que la gran majoria d'activitats es puga accedir per tablets, mòbils i/o ordinadors per si no teniu impressora a casa. Per qualsevol dubte o consulta, berto_ant@gva.es

IMPORTANT: aquesta setmana (per algunes activitats) serà necessari l'ús de portàtil o ordinador d'escriptori perquè per reproduir-se serà necessari l'Adobe Flash Player.


Com a NOVETATS:
1) He decidit preparar-vos un mini-podcast 📢 per tal d'aconseguir una major proximitat, espere que vos agrade! No oblides escoltar-lo abans de fer les activitats.

2) Cada setmana vos plantejaré un REPTE. Aquells/aquelles que vuigau meu podeu fer arribar al correu electrònic que vos he facilitat. Indiqueu-me: Nom alumne/a i curs.

Per accedir:
1) Clicar en COMENÇAR.
2) Escollir la vostra estapa INFANTIL o PRIMÀRIA.
3) A continuació, clicar en el nom del joc. En cada una d'elles tindreu una breu descripció i l'idioma (VAL: valencià i CAST: castellà)


Les propostes d'aquesta setmana són:

📢📢📢📢📢📢📢
👇👇👇👇👇👇👇


COM JA SABEU ENS PODEU ENVIAR LES MOSTRES DELS VOSTRES RESULTATS, ALS NOSTRES CORREUS ELECTÒNICS.

Almudena (tutora 3 anys): segarra_alm@gva.es

Alma (tutora 4 anys): alminyana_alm@gva.es

Rosa (tutora 5 anys): raguilar127j@cv.gva.es

Hermi (mestra suport): talens_her@gva.es




ENS FA MOLTA IL.LUSIÓ REBRE COSETES DE VOSALTRES!

SALUTACIONS AMB EL COLZE I UNA FORTA ABRAÇADA VIRTUAL.


LES MESTRES D’INFANTIL I TONI!















SETMANA 3 DEL 31/03 al 06/04

PROPOSTA 1

“JOC DE PARELLES”

Vos presentem aquest joc amb imatges reals dels animals, fets, oratge i plantes característiques de la Primavera.

És un joc pensat per a que jugueu en família.

Objectiu:

- Memoritzar la ubicació de les diferents cartes amb la finalitat de trobar dos cartes idèntiques que ormen parella, per a emportar-se-la.
- La partida finalitzarà quan estiguen totes les cartes trobades.
- El jugador que més cartes haja aconseguit emportar-se, guanyarà la partida.

Com preparar-ho?
- Imprimir les fotografies dues vegades, retallar-les i enganxar-les sobre un altre full (si es possible de color) per a que al donar-li la volta no transparente.
- Si teniu la possibilitat plastificar-les.

Com es juga?
- Barrejar totes les cartes.
- Col·locar les cartes en columnes damunt d’una taula i boca per avall.
- El primer jugador donarà la volta a dos cartes, si són iguals se les emporta, si no les torna a amagar al seu lloc. Desprès li toca fer lo mateix al següent jugador.

Altres opcions de joc:
- Inventar una historia a partir d’una imatge.

Animeu-vos a jugar!!




PROPOSTA 2

" ELS EGIPCIS"

Aquesta setmana anem a convertir-nos en autèntics egipcis: amb maquillatge i vestuari, per tal de posar-nos en la seua pell i desxifrar uns jeroglífics.

Activitat 1

Per tal d’aventurar-nos en el món dels egipcis i us proposem la visualització d’un capítol de les 3 bessones i Tutankamón.











Activitat 4: Ballem!

Ara que ja estem ambientats en aquella època toca moure l’esquelet una mica al ritme de la música.




Activitat 5: Resolució d’enigmes!

Ara si, ha arribat l’hora de la veritat. Ara és quan haureu de demostrar que sou uns autèntics egipcis i egípcies.
Com sabeu els egipcis utilitzaven els jeroglífics per tal d’expressar-se de manera escrita.
A continuació teniu 3 paraules secretes les quals haureu de descobrir escrivint l’inicial de cada dibuix, quan endevineu la paraula feu un dibuix.







Si vos ha paregut divertit el joc de les paraules secretes ací en teniu algunes més.




PROPOSTA 3

LLENGUATGE VERBAL. JOCS DE LLENGUA. ACRÒSTICS.

Anem a divertir-nos i fer servir el llenguatge amb una fórmula molt interessant per treballar amb els xiquets/es: l’Acròstic!

Plantejat així de manera lúdica, és un exercici per treballar la lectoescriptura que arriba molt bé als xiquets.

Visualment és molt entenedor i a més, els xiquets estan molt acostumats ja a trobar el so inicial de les paraules, per la qual cosa serà molt fàcil i divertit.

Què cal fer?
• Seleccionar una imatge atractiva i l’enganxem en un full, (també la podem dibuixar).
• Escriure la paraula, (escriptura fonètica) utilitzant les lletres més aproximades als sons que identifiquen auditivament.
• Reordenar les lletres verticalment i començar a buscar noves paraules des de cada inicial. MODEL 1.
• També podem fer servir el nostre nom i el dels nostres companys. MODEL 2.
• Podem utilitzar lletres imantades si és vol treballar a la pissarra. MODEL 3.









ALTRES PROPOSTES

ACTIVITATS AMB L’ORDINADOR O TABLET.

A continuació vos posem els enllaços a una web i un programa dirigits als més menuts de la casa

- EL BUHO BOO

És una web que té com a objectiu que els més menuts aprenguen a utilitzar l’ordinador jugant.

Els ensenya a pressionar tecles, moure el ratolí, fer clic i arrossegar objectes.

Idioma: Castellà.

 JUGAR!



- TUX PAINT: és un programa de dibuix gratuït per a xiquets i xiquets de 3 a 12 anys.

Presenta una gran varietat de ferramentes de dibuix per a ajudar´-los a ser creatius.

Podeu guardar els dibuixos al programa i té l’opció de poder imprimir-los.

Estarem encantades de que ens envieu una foto dels seus dibuixos.

Idioma: Castellà 

JUGAR!



- CIRCUIT DE BOLES

Si teniu construccions de fusta, plàstic, ... monteu un circuit ben delimitat per ambdues part, per tal que les pilotes no se’n puguen eixir.

Es tracta de fer tot el circuit, des de l’eixida fins a la meta, amb una bola (que no siga molt pesada) i anar bufant amb una canyeta (pajita) per tal de fer-la avançar fins la meta.

Podeu fer una carrera si teniu 2 boles i 2 canyetes. És molt divertit





Fes click!



Fes click


I en acabar podem relaxar-nos, ens agafem de les mans i cantem…








ENS COMUNIQUEM!
Vos anime a participar a tota la família de manera lúdica i divertida en activitats orals (com fem a l'aula). Com sabeu, en els primers estadis de l'aprenentatge, hem de potenciar al màxim les INTERACCIONS i la COMUNICACIÓ oral. 

Les tasques seran el més MOTIVADORES I DIVERTIDES POSSIBLES. Podran ser compartides amb la resta de membres de la família, si és del vostre gust, i així afavorir per crear a casa un clima d'aprenentatge divertit i una estona de distracció, al mateix temps que aprenen.

Intentaré que la gran majoria d'activitats es puga accedir per tablets, mòbils i/o ordinadors per si no teniu impressora a casa. Per qualsevol dubte o consulta, berto_ant@gva.es

Com a NOVETATS:
1) He decidit preparar-vos un mini-podcast 📢 per tal d'aconseguir una major proximitat, espere que vos agrade!

2) Cada setmana vos plantejaré un REPTE. Aquells/aquelles que vuigau meu podeu fer arribar al correu electrònic que vos he facilitat. Indiqueu-me: Nom alumne/a i curs.

Per accedir:
1) Clicar en COMENÇAR.
2) Escollir la vostra estapa INFANTIL o PRIMÀRIA.
3) A continuació, clicar en el nom del joc. En cada una d'elles tindreu una breu descripció i l'idioma (VAL: valencià i CAST: castellà)




Les propostes d'aquesta setmana són:

📢📢📢📢📢📢📢
👇👇👇👇👇👇👇






SETMANA DEL 24 AL 30

Hola famílies!

Anem amb les propostes d'aquesta setmana. Com bé sabeu són suggeriments. Esperem que us siguen útils.


PROPOSTA 1

“BENVINGUDA PRIMAVERA!

El divendres 20 de març deixarem enrere l’estació de l’hivern per tal d’encetar la PRIMAVERA. Al nostre país aquesta estació es caracteritza perquè les flors inunden els jardins, els insectes abunden, i comença a fer més calor. A continuació vos presentem dos videoclips per a que els gaudiu junt als vostres fills/es, visualitzant-los, ballant-los, aprenent la lletra, etc.




En acabant podeu fer aquest trencaclosques de l’abella, pinteu les peces d’aquesta pàgina i enganxeu-les en el tauler inferior del següent full, de tal manera que quede com el model superior.

Indiqueu als vostres fills/es que pinten de manera acurada, així com que retallen a poc a poc per damunt de les línies per tal que quede ben bonic el trencaclosques.

Abans d’enganxar les peces poden muntar el trencaclosques sense pegament per tal d’orientar-se bé en el tauler i si hi ha hagut algun error corregir-lo a temps.


Vinga a gaudir de la proposta!



PODEU CALCAR EL TRENCACLOSQUES SI NO DISPOSEU D'IMPRESORA




PROPOSTA 2


Hui vos proposem gaudir amb els vostres fills/es de la tècnica plàstica de l'estampació.

Material:

- Pintures de diferents colors.
- Plats fondos.
- Esponges de diferents mides i textures.
- Fregalls d’alumini.
- Material per fer tampons: plastilina, taps de suro, vegetals (patates, cebes, coliflor…), cartons llisos i ondulats, etc.
- Fulls de paper DIN A-3 o DIN A-4.

Activitats:

1. Estampació amb esponges. Procés que cal seguir:

- Posar la pintura al plat i afegir-hi un poc d’aigua si cal.
- Elecció de l’esponja que es vol utilitzar per estampar.
- Mullar-la amb la pintura i pressionar sobre el paper.
- Repetir el procés tantes vegades com es vullga segons la composició que es faça.

2. Estampació amb tampons. Procés que cal seguir:

- Agafar els materials que es vulguen fer servir com a tampons.
- Amb la plastilina: una vegada agafat el gruix adient, fer-hi amb un punxó o pal de modelar el dibuix que es vullga.


3. Amb cartons: tallar-los a la mida i forma que es vulga.
- Mullar el tampó en la pintura triada.
- Pressionar el tampó mullat sobre el paper.
- Repetir el procés de mullar el tampó i estampar diverses vegades.



La temàtica es lliure.
Podeu enviar-nos les seues obres d’art al nostre correu.


PROPOSTA 3
“SOM CUINERS”


En aquesta activitat intentarem estimular i potenciar la lecto-escriptura a partir de l’elaboració d’un MENÚ.

Farem un planning on cada dia (DILLUNS, DIMARTS, DIMECRES, DIJOUS, DIVENDRES) escriurem i farem un dibuix del que anem a dinar o sopar:

També podem escriure una llista dels ingredients del:

“NOSTRE PLAT FAVORIT”




L’escriptura en 5 anys poden fer-la de manera autònoma i amb ajuda dels pares.

Per a l’alumnat de 4 anys teniu diverses opcions o el copiat o a través d’un dictat fonològic.


PROPOSTA 4

“FER IOGA, MEDITACIÓ I RELAXACIÓ”

La pràctica del ioga té molts beneficis per als xiquets/es: millora la concentració, l’aprenentatge, l’atenció, l’autoconeixement, el control de la respiració, la relaxació, l’equilibri, etc.

Durant aquests dies pot haver estones on els xiquets/es poden practicar ioga o meditació. Només cal una estora i alguna guia útil.

Coneixeu el joc de l’Eduioga?

Una bona combinació de ioga i joc de cartes. Ací podeu veure una demostració de ioga per a xiquets/es.



També us recomanem la pràctica de la meditació conscient. Amb el llibre “Tranquils i atens com una granota” podeu aprendre a fer meditació en família.

Ací en teniu un exemple: Tranquils i atents com una granota.




PROPOSTA 5

" ELS PIRATES"



Activitat 1:

Cançó dels pirates amb llenguatge de signes En primer lloc escoltem la cançó dels pirates, ens fixem amb el xiquet que canta la cançó pirata amb la llengua de signes. En segon lloc l'escoltem de nou, però ara imitarem els gestos del xiquet, i així ens familiaritzen amb algunes paraules de la llengua de signes a la vegada que
aprenen la cançó.

Activitat 2:

Anem a fer un barret i un pegat pirata, per a poder-lo fer pots vore aquest tutorial que et dirà quins passos has de seguir, però sinó, deixa volar la teua imaginació i utilitza els materials que tingues per casa per a fer el barret i pegat pirata.



Activitat 3:

Com que ahir ja vas fer el teu barret i el pegat, hui elaboraràs el teu garfi, es molt fàcil. Et deixe un tutorial per a fer-ho amb una botella de plàstic de segur que en tens a casa.


Activitat 4:

Ja quasi ho tens, hui hauràs de fer un plànol pirata per anar a buscar el tresor. Agafa un foli i pinta'l amb un poquet de cafè que ha sobrat de la cafetera, deixar secar. A continuació cal dibuixar uns camins, unes palmeres, una illa, una calavera i un tresor. I algú de la teua família haurà d'amagar-lo per casa, a vore qui el descobreix.


Activitat 5:

Als pirates sempre els acompanya un lloro així que, agafa rolls de paper higiènic i fes el teu.

Ara ja pots jugar a ser un pirata, a cantar la cançó, tens tots els elements així que a gaudir!


ENS COMUNIQUEM!


Vos anime a participar a tota la família de manera lúdica i divertida en activitats orals (com fem a l'aula). Com sabeu, en els primers estadis de l'aprenentatge, hem de potenciar al màxim les INTERACCIONS i la COMUNICACIÓ oral. 

Les tasques seran el més MOTIVADORES I DIVERTIDES POSSIBLES. Podran ser compartides amb la resta de membres de la família, si és del vostre gust, i així afavorir per crear a casa un clima d'aprenentatge divertit i una estona de distracció, al mateix temps que aprenen.

Intentaré que la gran majoria d'activitats es puga accedir per tablets, mòbils i/o ordinadors per si no teniu impressora a casa. Per qualsevol dubte o consulta, berto_ant@gva.es

Per accedir:
1) Clicar en COMENÇAR.
2) Escollir la vostra estapa INFANTIL.
3) A continuació, clicar en el nom del joc. En cada una d'elles tindreu una breu descripció i l'idioma (VAL: valencià i CAST: castellà)



Les activitats que vos propose aquesta setmana són:





                                         ACCEDIR



ALTRES PROPOSTES

Ací teniu un recull de més propostes d’activitats per a realitzar junt als vostres fills/es:

- Fer la llista de la compra
- Fer algun dibuix i escriure el que han dibuixat (sols el nom, una paraula important del dibuix, una frase...segons el nivell)
- Practicar el nom (sempre que tinguen oportunitat)
- Retallar revistes i fer muntatges
- Posar una safata amb sal/sucre/ farina/arena... i practicar lletres, números, noms...
- Fabricar plastilina casera (seguint tutorials del Youtube)
- Llegir un conte, fer un dibuix, escriure el títol, el seu nom i la data.
- Fer polseres i collars amb macarrons (decorar-los prèviament, seriar-los,...)
- Sol·licitar l’ajuda en tasques quotidianes de la vida (fer el llit, parar la taula, posar el rentavaixelles,... ).



















COMUNICAT PER LES FAMÍLIES

Hola famílies!

En estos dies tant difícils, les mestres del cicle d’infantil de l’escola Ausiàs March dels Poblets volem estar al vostre costat, es per això que ens agradaria mantindre un contacte diari amb totes aquelles famílies que ho necessiteu a través del correu electrònic.


Al mateix temps informar-vos que setmanalment, per aquest blog, vos enviarem algunes propostes didàctiques que considerem interessats per tal que pugau realitzar-les a casa amb els vostres fills i filles i amenitzeu els matins o les vesprades de confinament domiciliari.

No s’angoixeu, les propostes no son obligatòries , només son propostes i suggeriments d’activitats, tal i com indica la pròpia paraula.

Al mateix temps vos informem que ens agradaria que compartireu amb nosaltres qualsevol idea que vos parega interessant a través del correu electrònic.
Allà anem!

PROPOSTA 1
HORARI DE RUTINES

Per a començar, a continuació vos proposem una sèrie de recomanacions per a ajudar-vos a organitzar el temps que aneu a passar amb els vostres fills/es. És important mantindre amb els vostres fills/es un horari de rutines tal i com fem a l’escola amb moments de joc, moviment, descans, hàbits d’higiene i socialització.

A cada moment del matí vos orientem amb el tipus d’activitat que podeu fer i alguns exemples. 




Es aconsellable que els vostres fills i filles sàpiguen a primera hora de matí la planificació per a que s’impliquen més.

Una altra opció és fer l’horari del dia següent amb ells de manera que participen.

Al acabar el dia podeu preguntar als vostres fills i filles que és el que més els ha agradat del dia i fer un dibuix.

PROPOSTA 2

LA MASERETA DE DANI MIQUEL

Desprès podeu fer xicotetes titelles molt senzilles de la masereta i dels diferents aliments amb paper i palets de polo, elles i ells fan els dibuixos, els pinten, després retallar, pegar i ja tenim la nostra titella de la masereta i dels diferents aliments.

Per a les xiquetes i xiquets de 4 i 5 anys podeu de manera autònoma i amb l'ajuda de la família escriure els dies de la setmana i el nom de cada aliment.

Per últim vos proposem que amb un foli aneu apegant els dies de la setmana i el nom dels diferent aliments, així vos quedarà com un joc al que podeu anar tots els dies de matí cantar la cançó i posar a
la masereta en el dia de la setmana que corresponga.




A més vos volem fer sabedors que Dani Miquel des d’avui dilluns 16 de març i cada dia que dure el confinament va a realitzar uns vídeos curtets amb cançons, contes, jocs de mans,... els quals els penjarà en la seua pàgina de Facebook per tal d’animar els xiquets i les xiquetes.



PROPOSTA 3

ARC DE SANT MARTÍ

Aquesta proposta ja és una mica més concreta.
Si encara no heu guarnit la vostra casa amb l’arc de Sant Martí més alegre i esperançador, ara és el moment. Feu-lo a mida, es a dir mesureu si es necessari amb un metre la finestra, utilitzeu tots els materials que vulgueu i que tingau al vostre abast (ceres blanetes, aquarel·les, retoladors, boletes de papers de seda,...). Ah i no s’oblideu d’escriure aquests dos missatges: JO EM QUEDE EN CASA i TOT ANIRÀ BÉ. Per últim pengeu-lo en alguna finestra que siga visible als vostres veïns i veïnes per tal d’animar-los.



L’escriptura dels missatges en 5 anys poden ferla de manera autònoma. Per a l’alumnat de 4 anys teniu diverses opcions o el copiat o a través d’un dictat fonològic.

Una vegada la vostra finestra quede ben decorada podeu enviar-nos una foto del resultat a les mestres fent ús del correu electrònic que anteriorment vos hem facilitat.


PROPOSTA 4

LES PARAULES AMIGUES

Aprofitant el nostre Arc de Sant Martí, anem a decorar-lo encara més. Les nostres paraules tenen superpoders i ens poden ajudar, per tant cadascú pot escriure les paraules que més li agraden en un full i decorar-les lliurement: amb retoladors, amb ceres, amb guix, purpurina, pintura, amb plastilina… Per exemple:

ESPERANÇA, CALMA, AMOR… Ho podem fer amb majúscula i també amb minúscula per als xiquets i xiquetes de 5 anys.

A partir d’ahí, es pot inventar una xicoteta història utilitzant aquestes paraules, per a la qual requeriran de la vostra ajuda.



PROPOSTA 5

RODOLINS

Amb les nostres Paraules Amigues que hem elaborat, o també ho podem fer a partir del nostre nom i el nom dels nostres companys, pensarem en rodolins i els escriurem, (si voleu cada dia una paraula o un nom d’un company de l’escola), per exemple:

“Sóc Rosa i m’agrada molt estar a casa”

Podeu aprendre’l de memòria, gravar-se diguent-lo i enviar-nos-el a través del correu electrònic.

L’escriptura dels rodolins en l’alumnat de 5 anys poden fer-la de manera autònoma, per a l’alumnat de 4 anys poden copiar-lo

PROPOSTA 6

VEIG, VEIG!




Avui anem a jugar al joc tradicional del veig veig. Els vostres xiquets i xiquetes poden jugar sols, en el cas de l’alumnat de 5 anys, contra un altre participant, possiblement a la resta de xiquets i xiquetes haurem d’ajudarlos.

Així doncs , com que no podem eixir al carrer, ni anar amb cotxe, … tal i com hem escoltat a la cançó. anem a ubicar-nos en una habitació concreta de la casa on hi hagen molts estímuls.

En primer lloc haurem de centrar-nos en un objecte en concret (plat, got, cassola, imant, rentaplats,…) en cas d’estar a la cuina), o (espill, televisió, coixí, quadre, cortines, llibres,...) en cas d’estar a la sala d’estar, ...

En segon lloc hauran d’escriure la lletra per la qual comença eixe objecte i l’altre contrincant haurà d’anar diguent objectes que comencen per aquella lletra fins que l’endevine.

Una vegada ha sigut localitzat l’objecte s’haurà de fer un dibuix d’ell a l’apartat corresponent i a més l’alumnat de 4 i 5 anys haurà d’escriure el nom d’aquell objecte.

A més en el cas de l’alumnat de 5 anys es pot anar elaborant un llistat de cada objecte nombrat tan si és com si no.

Aquesta graella resultant es podrà escanejar i enviar al correu de les mestres o bé portar a l’escola quan tornem.

Es pot jugar tantes vegades com vos vinga en gana! Segur que s’ho passeu molt bé!






Una abraçada molt forta.

Recordeu: “Tots junts venceren més prompte”.

Les mestres d’Infantil.